torsdag den 18. september 2014

Hjerl Hede..



























..Hvis man er til landlig idyl og historiske vingesus så er Hjerl Hede det helt rette udflugtsmål! Det er mange år siden jeg sidst har været der og det var et rigtig dejligt gensyn. Hjerl Hede er et frilandsmuseum, hvor man kan få fornemmelsen af livet på landet for ca. 100-200 år siden. Jeg elsker sådan noget. Jeg bliver især altid virkelig imponeret over den grundighed og det håndværk som gennemsyrede alting dengang. Det synes jeg er en virkelig inspirerende kontrast til mange af de ting vi omgiver os med i dag! Der er osse noget helt særligt ved at gå rundt i sådan en hel landsby, hvor man kan gå ind og ud af de forskellige huse. Kommer man om sommeren og til jul er der tilmed levendegørelse i en stor del af husene. Da jeg var barn var vi altid derude op til jul og jeg husker det som noget helt særligt :) 

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Jeg arbejdede der engang i to uger som købmandspige :) Var en del af levendegørelsen - rigtig hyggeligt!

    SvarSlet
  3. Sikke nogle flotte billeder:-)

    SvarSlet