fredag den 14. november 2014

Fredagsbar vol. 2...







..Yay, endnu engang fredagsbar ;) Vi har i laaaang tid haft en flaske Jägermeister til at stå bagerst i skabet og jeg skal ærligt indrømme at jeg i min spæde ungdom har drukket ganske mange brandbiler!!! Jeg har forsøgt mig lidt med en luksus brandbil og det er faktisk blevet ganske godt. En brandbil består af Jägermeister og hindbærbrus, men jeg har avanceret lidt og i stedet kogt en hindbærsirup og så toppet med S.Pellegrino (danskvand). 
Opskrift på hindbær sirup
300 g frosne hindbær
ca. 150 g sukker, men smag dig frem
kornene fra ½ vaniljestang
Hindbærene koges sammen med lidt vand i et par minutter. Si saften fra og kom den tilbage i gryden. Kog saften op med sukker og vaniljekorn og lad den koge ind et par minutter. Skold et glas eller flaske og skyl det med atamon inden saften hældes på. Bærresterne kan koges til marmelade, bare kog det hurtigt op med lidt sukker og vanilje og kom på glas. 

Rigtig god weekend :)

1 kommentar: