fredag den 14. januar 2011

Godt begyndt er halvt fuldent...

..For første gang nogensinde (tror jeg) har jeg haft et nytårsforsæt som ser ud til at lykkes.. Måske er det fordi det ikke bare er mit, men vores eller osse er det fordi vi har prioriteret at investere i verdens skønneste kalender..


 ..Nytårsforsættet går ganske enkelt ud på at vi skal være bedre til at planlægge og organisere vores hverdag og det er jo i virkeligheden ganske banalt, men altså VIRKELIG svært når man hidtil har været vant til bare at sørge for sig selv..! Så nu skriver vi madplan hver søndag, har skåret de daglige indkøb ned til et par gange om ugen og det bedste af det hele er, at vi skriver alle ugens planer ned i en helt fantastisk smuksak af en kalender...


 ..Kalenderen faldt vi over i et indlæg på bloggen Made by Joel, såfremt du ikke kender Joels blog så kan du godt komme af sted han er sindssygt dygtig..! Kalenderen som bærer titlen PLAY! Design for kids, er et projekt af det tyske designfirma EIGA, der har samlet bidrag fra en masse forskellige kunstnere og designere.. Hver uge bliver man præsenteret for et produkt og den respektive kunstner har ligeledes designet ugens datoer på modstående side..


..Paper city som ses på billedet oven over er et af Joels egne bidrag.. Vi bestilte kalenderen her og ikke ret mange dage efter lå den i vores postkasse og så var der oven i købet en lille pose guf med i kuverten - det er da god service :) Vi kom alt i alt af med 186 kroner og det synes jeg bestemt ikke er galt! Når året er omme og kalenderen er brugt op, så skal de fineste af billederne i ramme og op på væggen :)

8 kommentarer:

  1. De 186 kroner har I sikkert sparet allerede.....Det med en madplan, og at samle indkøbene, sparer én for rigtig mange penge!

    K.H June

    SvarSlet
  2. Nøj en fin kalender, og ja, de 186 kr har hurtigt sparet sig ind! Selvom vi blot er 2 herhjemme, burde vi også lave madplan.

    SvarSlet
  3. Ja det har I nok ret i :) Og en anden og næsten endnu større gevinst er det overskud det giver ikke hver eftermiddag at skulle bruge de sidste kræfter på at komme i tanke om et eller andet det kan lade sig gøre at fortære til aftensmad.. Det er helt utroligt så dejligt det er at stå op om morgenen og vide hvad der er på menuen om aftenen..! Ja så blev man lige så meget mere voksen!!! :)

    SvarSlet
  4. Skøn blog du har! :)

    http://daniellabandholtz.blogspot.com/

    SvarSlet
  5. Fed kalender, det gør planlægning en tand sjovere :)
    VI laver også madplan herhjemme dog for 3-4 uger ad gangen, det er så befriende.

    SvarSlet
  6. Det er virkelig en fin kalender - elsker Joels blog og de fine tegninger.

    SvarSlet
  7. Å ja den er simpelthen for fed. Jeg har savlet over den inde hos Joel og måske skulle jeg også ofre pengene.

    Madplaner er rigtigt skønne, når man altså får dem lavet. Jeg har arbejdet med flere systemer. Da jeg var allermest presset kørte jeg med fast tre ugers plan og jep det lyder dødkedeligt, men det sparede virkeligt meget tid og det er jo alligevel ofte sådan at man spiser det samme igen og igen så hvorfor ikke hver tredie uge? Det bedste ved tre ugers planen var at der var indlagt dage hvor jeg bare kunne hive en pose mad ud af fryseren og så lige præcis få enderne til at mødes i en hverdag der bare ikke hang sammen. Nu laver jeg også ofte tre ugers planer men af en anden grund. Hjemme hos os elsker alle nemlig vidt forskellige ting og derfor får alle lov at ønske to retter til treugers planen. Resten fylder jeg ud med det ingen ønsker sig: grønt, billigt og nyt!!

    God fornøjelse med hverdagen. Hvis I er to om at være tre skal det nok gå.

    SvarSlet