fredag den 3. december 2010

Tæl til jul..

..Det kan være ret svært at finde pæne kalenderlys i dag.. I hvert fald hvis man som jeg mest er til de helt almindelige slanke af slagsen.. Sidste år lykkedes det lige med nød og næppe at finde fem forskellige, så vi kunne fylde den femarmede lysestage med kalenderlys, men i år måtte jeg simpelthen give op! Ideen med kalenderlys i den femarmede kunne jeg dog ikke slippe så nu har jeg lavet vores helt egne kalenderlys med vokspen fra Panduro og dekoreret lysestagen med mine flagranker..

..I Panduro kan man købe candle decor-penne som er en flydende voks du kan bruge til at lave dekorationer på lys! Voks er relativt tykt og ret fast, så det er ikke helt nemt at trykke ud gennem åbningen på pennen. Grundet konsistensen er det derfor osse lidt svært at lave tynde tal og bogstaver. Det er en ret god investering at bruge lidt tid på at øve sig inden man går i gang med den egentlige dekorationen.. Voksen skal tørre i 24 timer, så man kan sagtens nå at vaske det af igen hvis man ikke er tilfred, men så skal man bare sørge for at bruge stearinlys med en glat overflade!

..Til miniflagrankerne skal du bruge forskelligt papir (jeg har brugt rødt og turkis pap og gavepapir fra IKEA), snor, en saks og lim

..Fold papiret og klip små trekanter ud i den ønskede størrelse.. Jeg har klippet i fri hånd, så der er lidt variation i størrelse og form, men vil man have et mere ensartet resultat kan man lave en skabelon.


..Trekanterne limes på snor..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar