søndag den 15. februar 2015

Vinterferie, på godt og ondt...





























..Vi har haft en dejlig og lidt hård vinterferie.. Vi har været i sommerhus i Grønhøj mellem Løkken og Blokhus og fejret min fødselsdag. Vi har haft masser af gode oplevelser, men det har på mange måder osse været rigtig hårdt at holde fri. Vores børn trives altså bare bedst med en struktureret hverdag og sådan en ferie vender op og ned på alt. Især deres humør! Jeg håber det er noget der bliver bedre med tiden så vi rigtig kan komme til at nyde og udnytte ferietiden sammen. Det føles lidt underligt at drømme om hverdagen igen allerede inden ferien er forbi. Mon der er nogen af jer der osse har børn som ikke er så gode til det med ferier og har det mon ændret sig med alderen?

1 kommentar:

  1. Kære blåmejse. Undskyld jeg svarer på et gammelt indlæg, men jeg har først opdaget din blog for nyligt.
    Det er et kendt fønomen at børn (og forældre med) bliver kulrede og humørsyge det første stykke tid af en ferie. På engelsk hedder fænomenet "deschooling". Det er individuelt, hvor længe det tager - hos os ca. en uges tid Møj altså, for så når man lige at falde til i hjemme-modus, før skolen starter igen og så tager det også lige en uges tid. SUK Hjemmeskole ville bare være så skønt! Det tager i min verden kortere tid med ældre børn :)

    SvarSlet