fredag den 11. marts 2011

Der er noget jeg ikke har fortalt..

 ..Vi skal flytte..!! Meget snart faktisk.. Helt præcist i næste weekend.. Og hele vejen til Viborg! Og vi glæder os rigtig meget til at komme tæt på vores familier igen, så Arthur kan lærer dem at kende og de kan lærer ham at kende og vi glæder os til at bo i nærheden af vores egne barndomsbyer og til at Arthur kan få græs under fødderne og luft under vingerne! Vi glæder os til meget mere plads og meget billigere husleje..! 

..MEN, for der er altid et men.. Vi frygter savnet, der osse uden tvivl vil melde sig inden så længe.. Savnet til vores dejlige, dejlige venner og fantastiske kolleger.. Savnet til Aarhus, der nu har rummet vores hjem i tre år, vores første fælles hjem og vores første tid som en rigtig lille familie.. 

18 kommentarer:

  1. Velkommen til Viborg :)

    Ej det bliver da super lækkert for jeg alle.

    Men forstår godt i vil tænke på savnet, det ville også være underligt andet. Det er vel endeligt et godt tegn?

    SvarSlet
  2. Jeg kan sagtens forstå jeres beslutning!! Vi boede også i Århus da vi skulle ha' vores første barn.
    Vi havde behov for at komme væk fra storbyen og ud til provinsen, hvor der var flere muligheder for netop græs under fødderne lige udenfor havedøren - vi købte et hyggeligt og billigt hus i Viborg og dét har vi aldrig fortrudt!!
    Nu er vi så rykket længere vest på til Stoholm og dét er da virkelig det bedste vi nogensinde har gjort - dejlig by, men det ved du jo godt ;)

    Savnet bliver nok hårdt - men det gode vil uden tvivl opveje det - og så er Århus jo kun lidt over 1 times tid væk med tog :)
    Held og lykke med flytningen!!

    Kh Tina

    SvarSlet
  3. Jeg siger også velkommen til Viborg. Nu er vi efterhånden nogle stykker, så måske vi skulle mødes på en café til en kop blog-kaffe?

    Jeg tænker også at et savn er en bekræftelse på noget godt. Og Århus er jo lige rundt om hjørnet, så mon ikke I får set en del til hinanden alligevel?

    God flyttedag!
    mette

    SvarSlet
  4. Næste weekend? Allerede? Det er gået alt for hurtigt, og vi har haft alt for lidt tid til at ses. Øv! Men du ved jeg godt kan forstå jer, selvom jeg af helt egoistiske årsager hellere vil have I bliver...

    SvarSlet
  5. Kan virkelig godt forstå dig!
    Vi flyttede fra byen for ca. 2 år siden, og jeg savner stadig at bo, hvor vi boede "i gamle dage". Vi boede i en ultra-lillebitte lejlighed, men klods op og ned af vores bedste venner.
    MEN nu bor vi i eget hus med en masse plads og have! Begge vores familier er 20 min væk og kan hurtigt kigge forbi, og det gør de! Det betyder, at vores datter ser MEGET mere til dem, end hun ellers ville gøre, hvis vi boede i byen. Vores forældre syntes det var lidt voldsomt at køre ind til byen, så de kom kun til særlige lejligheder. Det er vildt fedtat ha dem lige ved hånden. Desuden har jeg det bedre med, at min pige ikke er inde midt i al trafikken, og at hun kommer til at vokse op i et trygt, overskueligt miljø.
    Jeg er sikker på, at I bliver glad for jeres valg, selvom I vil blive savnet og kommer til at savne. Men skynd jer at investere i et tog-klippekort til Århus, så I hurtigt kan smutte tilbage på visit, når I har behov for det. Jeg har en halv time med tog ind til byen og studerer derinde, så egentlig føler jeg stadig lidt, jeg bor der ;-)
    Rigtig god flytte-lyst og pøj pøj med det hele!

    SvarSlet
  6. Rigtig god flytning:-)
    - der er ikke så langt til Århus jo!

    SvarSlet
  7. Kæreste Mejse

    Forstår godt din bekymring, men jeg kan sige at det faktisk er lidt rart at komme væk fra storbyen; som jo egentlig er lig studier, vilde drukture og fester - noget som man ikke helt efterlever når man får småfolk..

    Så for MIG står Århus som en lækker epoke fyldt med super fede oplevelser - og jeg tænker altid; ååååh - hvor jeg savner Århus, når man kommer tilbage.. Men vi er meget bedre til at bruge Århus' mange tilbud nu hvor vi ikke bor der længere.. Og så ER det altså skønt at når det bliver varmt at have sin HELT egen have...

    I får det mest fantastiske sted Mejse - og jeg glæder mig til at se hvad i får tryllet frem af det.. I har så cool stil.. Er det mon hus eller lejlighed i skal flytte til?

    Klem

    SvarSlet
  8. Og jeg gldæer mig, jeg synes nemlig at det bliver rigtigt hyggeligt og godt...! :))

    SvarSlet
  9. Tillykke Mejse, det lyder skønt trods afsavn. Og tænk på, at du nu skal til at indrette ;-) Pøj pøj med det!

    SvarSlet
  10. Aj hvor er det spændende Mejse.
    Jeg kan godt følge din bekymring, men tror virkelig også at i kommer til at blive bekræftet i jeres valg af by. Vi elsker at Sofies bedsteforældre er så stor en del af hendes liv, og at de er så tæt på hende. Det er guld værd!

    I min tid i USA lærte jeg at afstande aldrig er nogen hindring. Det er hvad man gør det til, og i og med at Århus har været en stor del af jeres liv, så tror jeg det vil være helt naturligt for jer at komme tilbage ofte. Og så sætter man måske endnu mere pris på byen end før :)

    Pøj pøj med pakningen - jeg glæder mig til at se jeres nye hjem !


    KH Vibeke

    SvarSlet
  11. Kære Mejse. Mine første tanker var en blanding af TILLYKKE og WOW. Tillykke, fordi det bliver dejligt for jer at få mere plads og have familien tæt på. Wow, fordi det også er en stor omvæltning at flytte fra den by I elsker, skifte jobs osv.

    Jeg håber flytningen og tilpasningen til nye omgivelser kommer til at gå godt, og at I bliver rigtig glade for det valg I har truffet. Held og lykke!!

    SvarSlet
  12. Kære Mejse.
    Jeg kan godt forstå dig - som flere har skrevet så kommer du helt sikkert til at savne Aarhus, men det bliver opvejet af det nye du skal. Jeg boede i Århus i 10 år og flyttede så til Amager. Jeg savner stadig Aarhus, men er kommet frem til at det er minderne jeg savner aller mest - det heldige ved det er at dem er der ingen der kan tage fra mig. Når jeg kommer til Aarhus idag så tager jeg min sædvanlige ynglings rute til alle favorit stederne, og så har jeg fået mit "fix" og kan klare mig på det meget længe :-) Held og lykke med flytningen - ville ønske det var mig der skulle flytte tættere på familien og til et sted hvor min lille søn også kunne få en have at løbe rundt i. Den tid kommer forhåbentlig. Mange tanker fra Mrs. Poppins

    SvarSlet
  13. Kære Mejse

    Hjerteligt tillykke med det nye hus (el. var det en lejlighed?)

    Det bliver rigtig skønt for jer! Savnet vil nok altid være der - men så er det bare med at nyde det, når muligheden for at besøge Aarhus tilbyder sig.

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  14. Ja, man har det vel altid sådan lidt ambivalent med sådan en flytning. Især når man flytter væk fra en by eller bopæl, man har været rigtig glad for at bo i...men det blir da så dejligt for jer med mere plads og alle de andre goder der følger med flytningen...og så er Århus jo kun en togtur væk. God fornøjelse med flytningen...forhåbentlig får vi lov at se lidt billeder af jeres nye hjem, når I er kommet på plads!??

    SvarSlet
  15. Jeg sender dig gode flyttekræfter ! Værsgo Mejse..:)

    SvarSlet
  16. Ihh hvor spændende, men forstår godt dit men.. Tænk nu skal du nyindrette :o) Kommer sørme til at savne dine H&M tips fra børneafd. :)

    SvarSlet
  17. Det lyder da skønt! Det er bedst at afslutte noget med et smil og det vil jeres eventyr i Århus sikkert gøre. Nu skal et nyt Viborg-eventyr starte for den lille familie. Held og lykke i jeres nye hybel. Så har i heller ikke så langt til bette Mors, når I bliver inviteret på kaffe om ikke så længe!
    Kærligst, Lisbeth

    SvarSlet
  18. Jeg byder også velkommen til Viborg - Viborg byder også på masser at byde på:-)

    Min flytning til Viborg var en mega-hurtig beslutning, uden at jeg kendte en sjæl dernede (udover Jonas' meget søde moster og onkel, som har passet godt på os).. Men jeg har aldrig aldrig fortrudt!

    SvarSlet